Spaansen Icon
TelefoonHamburger icon red

Onderweg in de Noordkop? Dan kun je niet om de herinrichting van de Provinciale weg N241 heen. In opdracht van Boskalis Nederland rijdt Spaansen Grondstoffen en Logistiek af en aan op dit traject; leveranties primair en secundair zand en hydraulisch menggranulaat, aanvoeren warm (nieuw) asfalt en afvoeren (oud) freesasfalt, noem maar op!

Besluit herinrichtingsplan

De oude Provinciale weg N241 voldeed niet aan de verkeersveiligheid, doorstroming en bereikbaarheid. Van herinrichtingsplannen tot besluit, na lang wikken en wegen is de herinrichting een feit. “Het moet gebeuren, het kan zo niet langer”, volgens een omwonende. Onveilige situaties hielden hen jaren bezig. Hoe kan dit beter? Provinciale Staten komt met de oplossing. Zij geeft het provinciebestuur opdracht een herinrichtingsplan op te stellen. Boskalis Nederland wordt aannemer voor dit twee jaar durende project.

Asfalt Transport


Rol voor Spaansen?

Jazeker! Spaansen is niet onbekend bij Boskalis en een betrouwbare partij en bovendien multi-inzetbaar. De opdracht bevat het leveren en transporteren van zand, grond, granulaten en nieuw asfalt. Ten behoeve van het oude freesasfalt verricht Spaansen het transport en op- en overslag. De vrachten freesasfalt worden naar onze loslocatie in Kolhorn gebracht. Boskalis Nederland huurt deze locatie tijdelijk voor het gebruik van opslag van dit freesasfalt. Later dit jaar wordt het freesasfalt door Spaansen over weg of water naar de gewenste asfaltcentrales vervoerd.

Asfaltfrezen

Het asfalt van de oude bestaande weg wordt door freesmachines verwijderd. Hoe werkt dit precies? Door middel van een rol gezet met stalen beitels wordt het oude asfalt gefreesd. De freesmachine schraapt de bovenste laag van het wegdek en laat een ruw oppervlakte achter. Deze ruwte waarborgt een goede hechting van het nieuw aan te brengen asfalt. Het asfaltfrezen is een nauwkeurige klus, ervaring en samenwerking een pré.

Een veelomvattend project voor Spaansen. Binnenkort wordt een ander project uitgelicht.

Meer informatie over het plan? Bekijk de brochure via onderstaande button

Onze ervaren freesasfaltchauffeur vertelt:

“De freesmachine rijdt achter je, de lopende band voor het gefreesde asfalt hangt boven de kipper. Bij een maal toeteren rijd je langzaam vooruit en bij twee maal toeteren stop je. Als je dit goed aanvoelt en, ondanks alle herrie, goed luistert, dan loopt het vloeiend! Is dit niet het geval, dan ligt het freesasfalt op de cabine of achter de kipper en daar worden we niet vrolijk van!”

Reacties