Veelgestelde vragen
Op deze pagina vind je antwoorden op veelgestelde vragen, welke zijn onderverdeeld in verschillende categorieën.
-
Bestellen
-
Hoe plaats ik een online bestelling?
Plaats de gewenste producten in het winkelmandje en doorloop het afrekenproces. Als je de bestelling plaatst met je Spaansen-account zal dit nog sneller gaan omdat je al bij ons bekend bent.
-
Hoe wijzig ik mijn bestelling?
Je bestelling wijzigen kan uiterlijk tot 48 uur voor het geplande bezorg- of afhaalmoment. Om een wijziging door te geven kun je tijdens openingstijden contact opnemen met onze verkoopafdeling via 0224-544607 of webshop@spaansen.nl (o.v.v. het ordernummer). Het is niet mogelijk om de bestelling online te wijzigen.
-
Hoe annuleer ik mijn bestelling?
Als je je bestelling wilt annuleren geef dit dan zo spoedig mogelijk door telefonisch door via 0224-544607 of e-mail de annulering (o.v.v. het ordernummer) door naar: webshop@spaansen.nl. Wij zullen vervolgens zorg dragen dat het reeds betaalde bedrag teruggestort zal worden.
Let op! Bestellingen die artikelen bevatten die speciaal voor jou besteld zijn en dus niet tot ons standaard assortiment behoren, kunnen niet geannuleerd worden.
-
Ik wil een product nabestellen, maar deze is (online) niet meer leverbaar. Wat nu?
Het kan voorkomen dat een door jou eerder besteld product niet meer (online) leverbaar is als deze nabesteld dient te worden. Door veranderingen in de markt kan het geregeld voorkomen dat producten uit de collectie verdwijnen, dit is door ons helaas niet te voorkomen.
Daarnaast zijn outletartikelen en aanbiedingen/acties vaak op = op- en restpartijen, als deze partijen op zijn is dit vaak niet meer na te bestellen.
-
Hoeveel dien ik van een bestratingsproduct te bestellen?
Bij het bestellen van bestratingsartikelen in onze webshop kun je eenvoudig gebruik maken van de tegelcalculator. In de calculator vul je de benodigde vierkante meters in waarna de calculator berekend hoeveel tegels er benodigd zijn (let op: houd rekening met snijverlies!).
Mocht je er met de tegelcalculator niet uit komen dan helpt onze verkoopafdeling je graag met advies over hoeveelheden en/of het maken van een berekening. Hiervoor kun je contact opnemen met onze verkoopafdeling via 0224-544607 of mailen naar tuin@spaansen.nl. De klant blijft echter verantwoordelijk voor de bestelde hoeveelheden.
Daarnaast worden niet al onze producten per stuk of per m2 aangeboden, of er geldt een minimum afname. Laat je hierover informeren door onze verkoopmedewerkers.
-
Hoe lang is de levertijd van een product?
Bij alle producten in onze webshop staat aangegeven wat de actuele voorraad van het betreffende product is. Hierin hanteren wij twee kleuren:
- Groen: het product is op voorraad bij minstens één van onze vestigingen. De geschatte levertijd bedraagt 2 werkdagen.
- Oranje: het betreft een bestelproduct. Je wordt door onze verkoopafdeling geïnformeerd over de exacte levertijd. Doorgaans bedraagt de geschatte levertijd 6 tot 13 werkdagen, dit is afhankelijk van het product.
Nadat je een order in onze webshop hebt geplaatst wordt er altijd contact met je opgenomen door een medewerker van onze verkoopafdeling om een leveringsafspraak te maken.
Het kan voorkomen dat de bestelde producten door omstandigheden een langere levertijd hebben, of dat de getoonde levertijden in de webshop afwijken van de daadwerkelijke levertijden, in dit geval of bij andere vragen omtrent levertijden kun je contact opnemen met onze verkoopafdeling via 0224-544607 of mailen naar webshop@spaansen.nl.
-
Bezorging
-
Wat zijn de bezorgkosten?
Je kunt je bestelling afhalen bij één van onze vestigingen of laten bezorgen. Afhalen is altijd gratis en in het bestelproces kun je aangeven bij welke vestiging je de bestelling af wilt komen halen.
Wil je de bestelling laten bezorgen? Dan worden de bezorgkosten bepaald aan de hand van je postcode (afstand tot de dichtstbijzijnde vestiging) en de hoogte van je orderbedrag. Lees hier meer over onze bezorgkosten.
-
Kan ik (of hoe kan ik) aangeven waar de bestelde materialen gelost mogen worden?
De materialen worden vanaf de verharde weg naast de vrachtwagen gelost. Als je de bestelde producten op een specifieke locatie gelost wilt hebben kun je dit aangeven in het opmerkingenveld binnen het winkelwagenproces van de webshop. Zorg voor een zo duidelijk mogelijke omschrijving, zodat hier geen verwarring over kan ontstaan vanuit onze kant. Mocht je een specifieke losplaats vergeten zijn te vermelden tijdens het plaatsen van je online bestelling, dan kun je altijd contact opnemen via 0224-544607 of webshop@spaansen.nl (o.v.v. het ordernummer) en dit alsnog aan ons doorgeven.
-
Kunnen de bestelde materiaal ook over de schutting geplaatst worden in de achtertuin?
De Spaansen-citytrailers waarmee wij de materialen bij je thuis afleveren dienen altijd op een verharde weg te blijven staan. In enkele gevallen is het dus mogelijk om het materiaal over een schutting te plaatsen, mits de locatie hiervan haalbaar is voor de kraan op de citytrailer. Indien er van te voren met de verkoopafdeling is afgesproken dat het over een schutting in de achtertuin geplaatst wordt, maar dit tijdens de levering niet blijkt te kunnen dan zal de chauffeur de materialen op een andere locatie lossen. Spaansen is hiervoor niet aansprakelijk.
-
Word ik op de geplande dag van levering gebeld dat de chauffeur onderweg is?
In principe wordt je niet gebeld op de dag van levering. Mocht je wel graag gebeld worden zodra de chauffeur onderweg is naar het afgesproken afleveradres, dan dien je dit uiterlijk 2 werkdagen voor de geplande levering door te geven aan onze verkoopafdeling via 0224-544607 of webshop@spaansen.nl (o.v.v. het ordernummer). Zij kunnen dan een aantekening maken voor de chauffeur.
-
Retourneren
-
Kan het bestelde materiaal retour?
Binnen onze webshop heb je binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden de mogelijkheid om de overeenkomt te herroepen. Lees hier alles over ons online retourbeleid.
-
Algemeen
-
Kunnen producten in de showroom bekeken worden?
Veel van onze producten kunnen in onze showrooms bekeken worden, maar je kunt voorafgaand van je bezoek altijd met onze verkoopafdeling bellen via 0224-544607 om er zeker van te zijn of wij het betreffende product in onze showrooms of – terrassen hebben liggen.
Zeker als je een tegel of ander natuurproduct via onze webshop wilt bestellen, raden wij het aan om betreffende product(en) eerst bij ons te komen bekijken. Ondanks dat onze informatie, prijzen en afbeeldingen met de uiterste zorg zijn samengesteld, kunnen hier geen rechten aan worden ontleend. Afbeeldingen in de brochure en/of op onze website kunnen soms een ander beeld weergeven dan de werkelijkheid.
-
Artikelen die niet in de webshop staan, kunnen deze wel geleverd worden vanuit Spaansen?
Mocht je op zoek zijn naar een product maar deze niet in de webshop kunnen vinden, dan betekent dit niet dat wij het niet kunnen leveren. In dit geval kun je contact opnemen met onze verkoopafdeling via 0224-544607 of mailen naar tuin@spaansen.nl, Zij zullen samen met je kijken wat de mogelijkheden zijn.
-
Kunnen statiegeld pallets retour gebracht worden?
De meeste materialen worden door ons op (statiegeld-)pallets geleverd en tuinhout kan in een statiegeldrack geleverd worden. Het aantal statiegeldpallets en/of -racks kun je terug vinden op de pakbon – welke je van de chauffeur krijgt na het lossen van de materialen – en op de factuur. Bij inlevering van deze statiegeldpallets of -racks bij onze Tuin en Bestratingsvestigingen krijg je op vertoon van de aankoopbon het statiegeld van ons retour, indien het statiegeld reeds is voldaan.
-
Er zit kalkuitbloei op m'n tegels, wat nu?
Het gebeurt wel eens dat er witte vlekken op nieuwe tegels of bestrating zit, dat noemen we kalkuitbloei. Dit is een natuurlijk proces en ontstaat door de samenvoeging van cement en water en verdwijnt gelukkig op den duur ook weer vanzelf. Daarnaast heeft kalkuitbloei geen negatieve invloed op de sterkte of duurzaamheid van een product.
Eventueel kunnen de tegels behandelt worden met Varistone Kalk EX.
-
Spaansen Big Bags
-
Wat zijn de afmetingen van een Spaansen Big Bag?
De afmetingen van onze Big Bags zijn: 100 x 88,5 x 88,5 cm (hxbxd). Deze Big Bags worden gevuld met een inhoud van 1 m³ of een ½ m³.
-
Moeten lege Big Bags retour gebracht worden?
Op onze Big Bags zit geen statiegeld en hoeven dus niet retour gebracht te worden. Je mag de Big Bag(s) houden of weggooien.